fbpx

כל האמת על כושר, חיטוב, פציעות ונזקים בריאותיים!

שמעתי שאירובי שורף שומן, אז למה אני לא מרזה למרות הירידה במשקל?

כדי "לרזות" יש צורך בשריפת שומן שניתן לעודד באמצעות פעילות אירובית, יחד עם זאת ביצוע פעילות אירובית עלול להוביל גם לירידה במסת השריר. ירידה במסת השריר לצד ירידה במסת השומן איננה מקדמת אותנו ולמעשה משאירה אותנו עם אותו היחס או במילים אחרות אותו אחוז השומן. לכן המצב האידיאלי הוא שילוב עבודה עם התנגדות על מנת לשמר ולנסות להעלות את מסת השריר לצד שריפת השומן ולייצר שינוי או במילים שיווקיות יותר להתחטב.

 

האם הרמת משקל יכולה לסכן נשים בהריון או לפגוע ביכולת להתעבר בעתיד?

במילה אחת? לא. הרמת משקל כבד צריך להיעשות בהדרגה ותוך הקפדה על טכניקה נכונה. המשך פעילות בזמן ההריון זה דבר מבורך שיכול לשפר מאוד את איכות החיים בזמן ההריון ולקצר את ההתאוששות ולמנוע סיבוכים ונזקים. יחד עם זאת, אם לא היית פעילה לפני ההריון זה לא הזמן להתחיל. קיימות מגבלות מסוימות והנחיות לגבי עצימות האימון, טמפרטורת האימון והימנעות ממנחים וסיטואציות מועדות לפורענות אך אין זו סיבה להימנע מפעילות, נהפוך הוא.

 

האם ספירת קלוריות באמת יעילה לדיאטה?

כאשר אנו מדמיינים ירידה במשקל לא באמת חשוב לנו כמה אנחנו שוקלים, הרבה יותר חשוב לנו איך זה נראה ואיך הבגדים יושבים עלינו ולכן מדובר על רצון בשינוי הרכב הגוף כמו שהוסבר בפסקה הראשונה. תפריט דל קלוריות מוביל למצב מזיק שפוגע בקצב חילוף החומרים ולרוב מייצר את הפעולה ההפוכה. בנוסף מחקרים מוכיחים כי תאוריית הקלוריות איננה מדויקת, יש הרבה יותר חשיבות למה אנחנו אוכלים וההשפעה ההורמונאלית של אותן מזונות על הגוף שלנו ולכן חשוב יותר לברור מה אוכלים מאשר כמה אוכלים וכמה קלוריות יש באותו מזון.

 

בטן שטוחה = תרגילי בטן?

בהמשך לפסקה הראשונה המדברת על אחוז השומן, חשוב להבין שעל הבטן מצויה שכבת שומן, תחת אותה שכבה לכולנו יש שרירי בטן. הבעיה מתחילה כאשר שכבת השומן מעל שכבת השריר היא עבה ומסתירה את אותם שרירים.

כאשר אנחנו מבצעים פעולות לחיזוק שרירי הבטן, אין זה מועיל בשריפת אותה שכבת שומן, נשים רבות מספרות על הרגל סודי של כפיפות בטן לפני השינה. צר לי לאכזב, זאת לא הדרך. רצוי להתמקד בשינוי אחוזי השומן על ידי פעילות המשלבת הוצאה אנרגטית גובהה ועליה במסת השריר יחד עם שריפת שומן מוגברת וכמובן תזונה מתאימה.

 

אימונים מיוחדים לנשים? 🤔

 אחת הטעויות הנפוצות ביותר, בתעשיית ה״כושר״ היא אימונים/תרגילים מיוחדים לנשים. האם אישה באמת צריכה להתאמן בסטודיו עם כדורים, גומיות, ריקודים ומדרגות?

הבעיה הראשונה בסטודיו זה היעדר התנגדות מספקת לחיטוב* ולכן היחס של השומן והשריר בגוף לא ישתפרו. יתרה מזאת, כאשר מדובר על נשים, בניית שריר ושריפת שומן היא משימה מורכבת יותר בהשוואה לגברים. היעדר ההורמונים הגבריים, אשר מסייעים בבניית שריר ואף תורמים לשריפת שומן מוגברת, רק מחזקת את הצורך של נשים להתאמת בצורה יעילה יותר.
עבודה עם אביזרי כושר בסטודיו או קירוב והרקחת הריך במכשירים זה כמו לבחור ללכת לאילת ברגל במקום לקחת טיסה ישירה. לצורך ההשוואה בשיטת ברפיט נגע בקבוצות שרירים גדולות, תוך כדי דיוק הטעניקה וטווחי התנועה על מנת לייצר עומס מספיק על השרירים לצד מיומנויות שונות ודופק גבוהה, במטרה להכניס את הגוף לשריפת שומן מוגברת עד 3 ימים לאחר הפעילות יחד עם עליה במסת השריר למקסום החיטוב.



יש לך שאלות? נשמח להשיב ולהעניק שיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות.
להתנסות ללא התחייבות חייגו עכשיו 050-9177707

הבהרה: הכתוב לעיל מהווה דעה אישית בלבד יש להתייעץ עם מומחה בטרם כל שינוי שברצונכם ליישם.

תוכן נוסף שעשוי לעניין אותך